Cierre cuenta PLUTUS

ftrujmar
ForoCoches: Usuario
Hola a todos,

Estoy intentando cerrar mi cuenta de Plutus y me estoy encontrando con un problema bastante frustrante. He probado varias opciones y no hay manera:
  • No encuentro ningún email de soporte válido
  • Los enlaces de “unsubscribe” no funcionan
  • Los formularios que proporcionan no redirigen a ninguna página útil o directamente fallan
La verdad es que no sé qué más hacer para poder cerrar la cuenta correctamente.
¿Alguien ha pasado por lo mismo y ha conseguido solucionarlo? Cualquier ayuda o experiencia sería muy bienvenida.
¡Gracias de antebrazo!
Permanoob
Bitcoin Hoarder
Suerte, no creo que te lo pongan nada fácil. Yo cerré la mia hace algo mas de 1 año.
El_rencillas
Cita de Permanoob
Suerte, no creo que te lo pongan nada fácil. Yo cerré la mia hace algo mas de 1 año.
Que respuesta es? Xd
Alberto89
ForoCoches: Miembro
Cita de ftrujmar
Hola a todos,

Estoy intentando cerrar mi cuenta de Plutus y me estoy encontrando con un problema bastante frustrante. He probado varias opciones y no hay manera:
  • No encuentro ningún email de soporte válido
  • Los enlaces de “unsubscribe” no funcionan
  • Los formularios que proporcionan no redirigen a ninguna página útil o directamente fallan
La verdad es que no sé qué más hacer para poder cerrar la cuenta correctamente.
¿Alguien ha pasado por lo mismo y ha conseguido solucionarlo? Cualquier ayuda o experiencia sería muy bienvenida.
¡Gracias de antebrazo!
Si te estan intentando cargar en cuenta los meses de subscripcion, avisa al banco y bloquea.
Consigue algun email de soporte y amenaza con tomar represalias por negarte tu derecho a cancelación y por el intento de cobro no autorizado.
Suerte, la vas a necesitar (yo también estoy en esa situación, no tengo el email, lo siento).
ftrujmar
Cita de Alberto89
Si te estan intentando cargar en cuenta los meses de subscripcion, avisa al banco y bloquea.
Consigue algun email de soporte y amenaza con tomar represalias por negarte tu derecho a cancelación y por el intento de cobro no autorizado.
Suerte, la vas a necesitar (yo también estoy en esa situación, no tengo el email, lo siento).

Gracias por el mensaje.

Simplemente quiero cancelar mi suscripción.

Me siguen llegando newsletters, promos etc. La cuenta está mas que cerrada pero no quiero que tengan mis datos.

Es acojonante que no funciona ni un solo enlace de su web para desistir en consentimientos y el mail de soporte da error al mandar un mail...
opus
Buenas,

Yo tuve una cuenta de Plutus hace unos años y la cerré a finales de 2024 por un formulario de soporte en su página. Me tardaron en responder, me ofrecieron PLU por no cerrar, me dieron problemas por todas partes pero lo conseguí. Creo que me siguen mandando las newsletters, aunque es una cuenta de correo vieja que no uso mucho hoy en día.

Los correos los recibía desde [email protected], así que supongo que ese es su correo de soporte. No sé si lo que quieres es cancelar tu suscripción de pago, sus emails, o la cuenta entera, pero mucha suerte.
PIolo
Usuario VIP✅
I couldn't pull your account details right now (technical hiccup on my end), but I can still get your data deletion request started so the team can process it faster.
To handle this properly, I'll need a few details from you:
• Full name (as shown on your government-issued ID)
• Complete address including postcode
• Date of birth
• Email address linked to your Plutus account
• Confirmation you understand this is permanent and irreversible
• Any circumstances you'd like to share so the team can assist you better
Also: any remaining PLUS rewards will be forfeited (use them via utilities first if you can), and fiat balance recovery is handled by Modulr at https://www.modulrfinance.com/plutus-customer-support.
Vinçon
Hola

Si te sirve yo me di de baja hace un par de años y lo hice abriendo un ticket a través de su página de support.

Al primer mensaje me respondieron pidiéndome una serie de datos. Te pego lo que me pidieron y lo que les envié para que ya tú hagas como consideres.

Plutus (Plutus.it)
24 Oct 2024, 20:03 BST

Juan here from Plutus Support. Thank you for reaching out. I understand you want to close your Plutus account.

Could you please share the reason for closing your account with me? I’d like to see if there’s an issue I can help resolve without needing to close the account.

Before we proceed, I'll need to ask you some verification questions for security and privacy purposes:
  • Full name (as in your identity documents):
  • Complete address (including postal code):
  • Date of birth:
  • Email address of your Plutus account:
  • Are you in a position of vulnerability or is there anything that impacts your ability to use our services that we should be aware of in order to adapt to your particular circumstance? Learn more about vulnerable customers here.
Please be aware of the following important notes:
  • Account closure is not reversible, and you won't be able to reactivate this account or open a new one.
  • Before proceeding with closing your account, please ensure there are no funds remaining in your balance. If you're unable to spend the remaining balance for any reason, let us know and we can manually send you the funds to the bank account under your name.
  • Your current PLU Rewards will be forfeited upon account closure. If you have rewards in Available status, we recommend you request a PLU payout before proceeding with the closure procedure. You can find a guide here.
  • I can confirm that your personal details will be removed from our database once we finalize the account closure process, and your email address used to create your Plutus account will be removed from our contact list. However, please keep in mind that we'll have to retain some of your information to comply with AML laws and regulations. Kindly check our terms and conditions to learn more, specifically section 11.14
After you provide the verification information, we will proceed with closing your account. Please make sure you are aware of the important notes above.

Thank you for your understanding!
Kind regards,

AQUÍ MI RESPUESTA

Yo
25 Oct 2024, 08:45 BST
Thank you for your prompt response and for inquiring about my reasons for closing my Plutus account. I appreciate your offer to help resolve any issues, but I'm afraid my decision is final.

I've been a Plutus user for over a year, and during this time, I've observed several concerning trends that have led me to this decision:
  • Frequent and arbitrary changes to the platform that often seem to disadvantage users.
  • Delayed implementation of promised features and improvements.
  • Lack of transparency in communication and business practices.
  • Overall deterioration in the quality of service and user experience.
Given these factors, I no longer feel confident using Plutus for my financial needs. I understand that account closure is permanent, and I'm prepared to forfeit any remaining PLU rewards if any.

As requested, here are my verification details:
Full name:
Address:
Date of birth:
Email address:
Vulnerability status: I confirm I'm not in a position of vulnerability.

I've ensured my account balance is zero and have no pending transactions. If there are any remaining funds that I'm unaware of, please let me know, and we can arrange for their transfer to my bank account.

I trust that all other personal data will be removed from your systems as part of the account closure process.

Please proceed with closing my account.

I'd appreciate confirmation once this process is complete.

Thank you for your assistance in this matter.
← A InverForo